Responses to groundless claims concerning Mr.
Adnan Oktar on the balkanist.net web site

A couple of days ago, the www.balkanist.net, which is available in English and
Croatian, published a misleading article concerning world-renown Muslim author Mr.
Adnan Oktar (aka Harun Yahya), whose ideas and work impact the world. The piece in
guestion makes a number of false, baseless and unjustified allegations that are not
based on any evidence.

Primarily, the article’s author has never met nor interviewed Mr. Oktar, who has
authored more than 300 works translated into 70 languages, and who was named
amongst the world’s most influential Muslims by Center for Muslim-Christian
Understanding in the Georgetown University in USA in cooperation with the Royal
Islamic Strategic Studies Center in 2009, 2010, 2011, 2012. The piece in question
makes insults and allegations, distortions and misinterpretations, to the extent that
the allegations in the article constitute incriminating evidence against the very author
who wrote them. To the contrary of Balkanist.net’s claims and accusations, Mr. Oktar
has no criminal records. For this reason, it is impossible to consider the piece as the
product of objective journalism.

TO THE CONTRARY OF FALSE ACCUSATIONS, MR. OKTAR HAS NO CRIMINAL
RECORDS

http://psychologicalwarfaremethods.com/to-the-contrary-of-false-
accusations-mr-oktar-has-no-criminal-records/

The piece written is biased, intending to misdirect readers as part of a smear
campaign. Use of unprofessional and biased opinions can be seen clearly in many
parts of this article, which was obviously written with an ulterior motive.

The author of the piece makes such assertions without having met Mr. Oktar or any of
his friends who appear on the TV show together with him. Consequently, the author of
the Balkanist.net attempts to accuse the individuals in question to force her point of
view on the readers.

In a similar and unprofessional manner, the Balkanist.net article uses references that
have been deemed false by court rulings. Fabricated reports with no evidence are
cited as support in a way to violate the personal rights with no regard to objective and
truthful reporting.

Investigative or objective journalism is supposed to be based on evidence, using
correct, logical and reasonable arguments and documents based on the evidence and
usually supplementing it with interviews with the subject in question or with people
who are familiar with the particular situations cited. A presentation can only then be
made based on sound analysis to substantiate to the reader the claims it makes.
Balkanist.net makes no attempt to write a professional article, rather publishes a lazy
allegation-filled production at best. As is known, violation of the personal rights of an
individual or a group by using wrong information constitutes a crime all over the
world. Therefore, legal action was taken to ensure that this article is removed from
the website and replaced with a statement of refutation explaining the truths. For this
reason, the administrators of Balkanist.net should correct the said false information
immediately and swiftly make up for their actions as they misled people.


http://www.balkanist.net/
http://psychologicalwarfaremethods.com/to-the-contrary-of-false-accusations-mr-oktar-has-no-criminal-records/
http://psychologicalwarfaremethods.com/to-the-contrary-of-false-accusations-mr-oktar-has-no-criminal-records/

Due to these baseless allegations, it is now necessary to issue accurate responses
concerning the claims on the site. A thorough response to the false nature of the
claims made against Mr. Adnan Oktar and his friends on the www.balkanist.net can be
found below, which will provide the true state of affairs for readers’ consideration in a
comprehensive manner.

1) The Baseless Nature of the Sexual Allegations Made against Adnan
Oktar and His Friends:

The Balkanist.net, in its futile attempts, uses one of the most classical methods to try
to slander, discredit and defame a well-known public figure, namely sexual
allegations. In order for the claims in question to be accepted, there would first have
to be a plaintiff, aggrieved party or a witness that is willing to testify and confirm
these allegations. On the contrary there exists not a single witness, plaintiff or
aggrieved party to confirm this. Turkish courts have outright rejected all such prior
allegations.

There is not a single witness who will verify the said allegations made in the article on
the Balkanist.net. Furthermore, claims regarding hidden cameras for use of coercion
or blackmail on the Balkanist.net web site have also been legally proven to be false.
The verdicts of acquittal and dismissal of proceedings many times given by the courts
and public prosecutors definitely disprove this claim. Indeed there exists not a single
piece of evidence or recording that would verify this unfounded claim.

The Balkanist.net cites a raid in 1999, where volunteers were taken under custody
and under duress, made to sign statements prepared by the police officials. In fact
Balkanist.net describes in no less than 2 paragraphs, graphically what those
allegations were, yet fails to mention in equal detail that all those allegations were
either denied, or not accepted by the Turkish courts. However the truth is very clear:

The individuals that were tried to be presented as witnesses to the claim in question
were forced to sign the testimonies put in front of them under duress at the police
station. These individuals later said in court to the judges that they were pressured to
sign the testimonies while under custody, refused their own statements taken during
that time. They further added that they had not been oppressed or harmed
either by Mr. Oktar or anyone from this community, and that there was no
question of any sexual advantage being taken, as had been alleged. The
corrected statements given to the prosecutor are available in the court minutes.

The claims made in the article are based on testimonies signed under duress and
torture by some members of SRF, of which Mr. Oktar is the honorary president,
who were tried and taken under custody in 1999, as a result of the plots

hatched by the alleged Ergenekon Terror Organization and of the 2gth
February process, also called the Post-Modern Coup. According to the law,
police testimonies signed under torture and in the absence of advocates are utterly
invalid. However, based on the invalid testimonies taken by police, the
indictment was prepared and a case was opened based on the invalid
evidence. These totally fantastical testimonies of no legal validity and considered as
illegal by the Court as a basis for a verdict are repeated on Balkanist.net article and
presented to readers in a contrary viewpoint, confusing readers as to the true facts.

Balkanist.net web site like most atheist or Darwinist publications, also appears to be
severely irritated by Mr. Oktar’s strong anti-Darwinist activities. Consequently it is not
surprising that such claims appeared on the Balkanist.net web site. Amongst its other
motives, by publishing a slanderous article about a famous individual, the
Balkanist.net site in all likelihood seeks to attract Internet traffic for its own purposes.



2) Mr. Oktar Has Never Claimed to Be a Messiah or Mahdi:

Mr. Oktar has never claimed to be Messiah or Mahdi. There is not any evidence
revealing that Mr. Oktar has such a claim. On Mr. Oktar’s websites, books, essays,
videos and conversation programs aired daily, it is impossible to encounter a single
statement showing that he claims to be Mahdi. Indeed, he has sworn at various times
in his life that he makes no such claim and that he will hever do. Some people have
made such a supposition because the features of Hazrat Mahdi (pbuh) reported in the
hadiths of the Prophet Muhammad (may God bless him and grant him peace)
resemble him very closely and since he describes the portents of the Mahdi that
appear in Islamic texts on his shows and in his books. The Prophet Muhammad (may
God bless him and grant him peace), tells people to hear the glad tidings of Hazrat
Mahdi (pbuh), and on the basis of that advice Mr. Oktar describes the features of the
Mahdi as related in the hadiths.

Mr. Oktar has countless times stated in interviews and on his live broadcasts on A9 TV
Channel that there is a very close resemblance between himself and Hazrat Mahdi
(pbuh) as described in the hadiths, but that this will never mean that he is the Mahdi.
It is evident that many people can resemble the description given in the hadiths.
According to Islam, Hazrat Mahdi (pbuh) is a person appointed in destiny. In order for
us to be convinced that someone is the Mahdi, he needs to be instrumental in the
building of Islamic Union and for the Prophet Jesus (pbuh) to pray behind him when
he comes, as revealed in the hadiths. Only upon seeing these portents can we say,
“God knows best, this is probably Hazrat Mahdi (pbuh).”

3) The False Nature of the Claim that Mr. Oktar “Practices Islam in a
Different Way"”

The Islam advocated by Mr. Oktar is the true Islam described in the Qur'an and by
which people lived in the time of our Prophet (may God bless him and grant him
peace). This is not a different conception of Islam as alleged on the Balkanist.net web
site. Mr. Oktar espouses the true moral values of Islam based on the Qur’an, which he
regards as the source of democracy, human rights and freedom of thought.

This unreal claim on Balkanist.net, which is totally based on speculations, is nothing
more than slander by certain people hostile to the SRF community. Indeed this claim
is refuted by countless humber of evidence.

Mr. Oktar’s works and interviews expounding the Ahl Al-Sunnah creed, and the
obligatory nature and merits of the salat 5 times a day are closely followed worldwide.
Furthermore these are included in Adnan Oktar’s books that he has written since the
1990s. There is therefore no evidence and no withesses to make it possible to make
such a claim against Mr. Oktar.

When Mr. Oktar’s works are examined, his views regarding to adherence to Ahl Al-
Sunnah in performance of salat are explicitly set out. In the book, Quick Grasp of
Faith- 1, p.63 and 64, the author states that salat must be performed five times a day
and is made up of a total of 40 rakats including its obligatory, essential and sunnah
rakats. In the book, Basic Tenets of Islam, p. 81-83, it is again explicitly stated that
salat must be performed five times a day and is made up of 40 rakats. In another
book by the author, Perfected Faith, p. 24-25, he explains that salat is to be
performed five times a day.

Respected professors of theology have also submitted their scientific opinions stating
that Mr. Oktar’s understanding is in line with the Hanafi school and in compliance with
Ahl Al-Sunnah. Prof. MEHMET BAYRAKDAR, one of these respected professors



from the Ankara University Theology Faculty, states the following in his scientific
opinion:

"IN NONE OF THE WORKS OF THE AUTHOR DO THERE EXIST ANY VIEWS
CONTRARY TO THE QUR’'AN AND SUNNAH, THE FUNDAMENTAL SOURCES
OF ISLAM. On the contrary, our traditional Turkish-Islamic understanding is
preserved. There is no information contrary to our national and religious
customs...”

Below are the scientific opinions of the valuable theology professors proving the
baselessness of the claims on Balkanist.net suggesting that the author “allegedly
engaged in different religious practices”:

I. Prof. Dr. Salih Akdemir’'s (Ankara University Qur’anic
Commentary Department Academic Member) 20.03.2000 dated opinion

II. Prof. Dr. Mevlit Gilingor's (Ankara University Qur'anic
Commentary Department Chairman) 25.03.2000 dated opinion

III. Prof. Dr. Hayrettin Karaman’s (European International Islam
University Academic Member) opinion

IV. Prof. Dr. M. Saim Yeprem’s (Marmara University Theology Facuilty
Dean) 20.10.2000 dated opinion

V. Prof. Dr. M. Hayri Kirbasoglu’'s (Ankara University Hadith
Department Acadamic Member) 28.03.2000 dated opinion

VI. Prof. Dr. Mehmet Bayrakdar’'s (Ankara University Theology
Faculty Academic Member) 30.05.2000 dated opinion

VII. Assistant Professor Dr. Ilhami Giiler’'s (Ankara University Islamic
Philosophy Department Academic Member) 25.03.2000 dated opinion

VIII. Assistant Professor Omer Ozsoy’s (Ankara University
Commentary Department Academic Member) 29.02.2000 dated opinion

IX. Associate Professor Mehmet Pacaci’s (Ankara University Theology
Faculty Islamic Sciences Academic Member) 01.06.2000 dated opinion

4) The invalidity of the allegations about Mr. Oktar’s female friends

The claim on the site in question that Mr. Oktar had built a harem for himself is one of
the fantastical and mendacious sex-based slanders that intend to cause public
indignation and is based on no evidence at all.

A community that has great influence as a result of its world-wide accomplishments
would surely attract the attention of many people with different ideas. In this sense,
such people can say many things just for the sake of opposition, in an attempt to
diminish the effect of people they are against. However this by nho means changes the
facts. Throughout history sincere people, prophets, messengers, people who strived in
the way of God have been similarly defamed.

The Prophet Joseph (pbuh) is a most important example cited in this respect in the
Qur'an. The technique is particularly popular for use against people known for their
religious identities. Since Mr. Oktar is also a religious individual, and since he and the
SRF community were well known for their sensitivity on national and moral issues, the
circles in question must have thought that the best way of allegedly damaging their



reputations in the public eye was to make sex-based allegations. The scenarios of a
“harem” and “"Adnan Oktar’s women” are completely erroneous.

These groundless claims were brought up in court following the aforementioned police
operation against the SRF community on 12 November, 1999. However, all the women
portrayed as victims in these scenarios stated that the claims were completely
fictitious and that all the people they knew from the SRF were highly moral, upright
and virtuous people. The various withesses appearing in court also confirmed this.

RESPONSES FROM FAMILIES OF THE MEMBERS OF SRF COMMUNITY TO
CERTAIN FAMILIES MAKING GROUNDLESS ALLEGATIONS.

http://psychologicalwarfaremethods.com/responses-from-families-of-the-
members-of-bav-community-to-families-making-groundless-
allegations/#.UOEZURyhDhJ]

5) The Spurious Nature of Depicting the Make-up Worn by Mr. Oktar’s
Female Friends As an Offense:

Women from all nations and of all beliefs right across the world use make-up. Women
on all shows on TV stations in Turkey, Europe and the USA all wear make-up and wear
slightly revealing or revealing clothes. In European countries and the USA, since great
care is taken in daily life with regard to the implementation of individual rights and
freedoms, people are judged neither because of their clothes nor make-up. In
societies where a weak sense of democracy reigns, however, deep-seated prejudices
on these subjects still persist. It is just as wrong to label someone because of his
bright clothes and make-up as it is to condemn someone for wearing dull clothes and
no make-up.

Every woman is free to wear the make-up she thinks suits her best. Criticism on that
subject suggests a flawed understanding on the part of the person making it.
Thousands of world-wide popular, embraced and admired artists are known for their
excessive make-up and they are loved and admired especially by this attribute.

Women have worn make-up since ancient times. Women wore henna, rouge and kohl
and dyed their hair in the time of our Prophet (may God bless him and grant him
peace). It is therefore wrong to say that make-up is inadmissible in Islam and take a
stance against these women with a very biased viewpoint.

6) The Idea that Mr. Oktar Regards Himself As a Sultan and Espouses the
Turkish-Islamic Union in Order to Assume Leadership of this Unity Is
Groundless and Baseless

Mr. Oktar has never made the slightest suggestion that he has any desire to become
allegedly a leader or “sultan” of the Turkish-Islamic world or any expectation thereof.
Let alone making a statement regarding this, he has never given even the slightest
hint to that effect.

Mr. Oktar desires Turkish-Islamic Union, not in order to lead this Union, but in order
for the oppression in the world to come to an end and to see the building of world
peace and a climate of brotherhood in which different nations and beliefs can live
together under democracy. This, like all the other allegations on Balkanist.net, is a
groundless claim, the product of fantasy and devoid of any evidence.

7) The Fallacy of the Claim that Mr. Oktar Is Addressed As Sultan:

This is nothing but an extremely ridiculous, imaginary fiction put forward in an
unskillful fashion to support the role attempted to be fictionalized on Balkanist.net.


http://psychologicalwarfaremethods.com/responses-from-families-of-the-members-of-bav-community-to-families-making-groundless-allegations/#.U0E7URyhDhJ
http://psychologicalwarfaremethods.com/responses-from-families-of-the-members-of-bav-community-to-families-making-groundless-allegations/#.U0E7URyhDhJ
http://psychologicalwarfaremethods.com/responses-from-families-of-the-members-of-bav-community-to-families-making-groundless-allegations/#.U0E7URyhDhJ

There is not a single pei‘Son around Mr. Oktar who addresses him as “Sultan”. Also the
participants on A9 TV also have never addressed him so. Mr. Oktar has also never
asked for being addressed in such a way.

However, Mr. Oktar does from time to time address people older than him who he
specially respects as "my Sultan.” The term “"my sultan” in Turkish is a word that can
be used to express affection and respect and to honor the recipient.

8) The Delusiveness of Linking Mr. Oktar with some Political Figures and
the Claim that Contacts Were Made with the Welfare Party to Secure
Economic Advantages

It is striking that a special effort is made in the piece in question to link Mr. Oktar with
some political figures. Mr. Oktar does make political remarks on his programs about
the daily, political developments in the world, but he has many times stated that he
has no ties to any political party. For example, Mr. Oktar frequently states that he
admires the CHP’s support for a modern Turkey and secularism, the MHP’s opposition
to the fragmentation of Turkey, and the steps taken toward freedom and democracy
and accomplishments in economy by the AK Party. More than that, Mr. Oktar
frequently reiterates, at every available opportunity, that he has made friendships
with communists, atheists and members of different faiths, even though they hold
different worldviews than his own.

Although the piece alleges that Mr. Oktar unreservedly backs the Prime Minister of
Turkey, that is untrue. Mr. Oktar criticizes many of the government’s policies; for
instance he calls for the removal of some actions restricting freedoms, draws
attention to the peril of federalism and sovereign regions, often reminds that all
sections of society must be embraced.

The piece published on the web site also contains a false allegation that Mr. Oktar and
a group of his colleagues established ties with some politicians in order to seek
material gain. A politician being a guest in the home of one of the members of the
Foundation quite clearly cannot be regarded as evidence of corruption in any part of
the world. The way that the site carried this in the report, backed up by no evidence,
documentation or other information, is illogical.

Similar claims to those carried on the Balkanist.net web site have frequently been
made in order to blacken the names of companies, parties and groups of a devout

nature in 1998-2002, known as the 28" February process in Turkey, and for purposes
of provocation.

Due to these false allegations the Financial Crimes Investigation Board (MASAK),
affiliated to the Finance Ministry, carried out a detailed investigation into the assets of
Mr. Oktar and his colleagues. Three separate official MASAK reports based on these
investigations and subsequently sent to the courts stated that neither Mr. Oktar nor
any members of the SRF had assets or cash acquired by illicit means.

ALLEGATIONS OF ILLEGAL EARNINGS WERE DEMOLISHED BY THE STATE’S
OWN REPORTS

http://psychologicalwarfaremethods.com/official-state-reports-refuted-the-
allegations-of-unfair-earnings/#.UOEsAb8mzm]I

The Balkanist.net web site’s claim that links have been established with politicians is
nothing other than a repetition of a baseless allegation that has been thrown out by
the Turkish courts.


http://psychologicalwarfaremethods.com/official-state-reports-refuted-the-allegations-of-unfair-earnings/#.U0EsAb8mzmI
http://psychologicalwarfaremethods.com/official-state-reports-refuted-the-allegations-of-unfair-earnings/#.U0EsAb8mzmI

9) Mr. Adnan Oktar was held in a mental hospital as a part of a conspiracy

Mr. Oktar has been subjected to many plots since he has been waging a very
comprehensive and powerful ideological struggle worldwide against atheist, Darwinist,
materialist and communist groupings. One is the alleged “schizophrenia diagnosis”,
which was annulled when it was proved to be a groundless plot by the related
institutions. This allegation was refuted by Forensic Medicine Institute, and Military
Hospital issued a sanity report.

Mr. Oktar was held in mental hospital among the most severely damaged mental
patients for 10 months without any justification simply because of the unease his
book Judaism and Freemasonry caused in certain circles. He was also held in a cell in
prison for 9 months. This method of dissuasion employed to put an end to Mr. Oktar’s
activities continued for around 19 months through various forms of torture and
maltreatment. That diagnosis, the result of a plot to discredit Mr. Oktar, was
subsequently annulled by a military hospital and Mr. Oktar was reported to be
“psychologically and physically healthy.” The report in question was also approved by
the Supreme Specialty Council.

During the period Mr. Oktar was held in the mental hospital some Darwinist press
organs raised this subject on a frequent basis and often published writings against
him. However, when the military hospital annulled this unfounded report against Mr.
Oktar, these press organs never said a word about the military hospital’s report
verifying his physical and psychological well-being.

Similarly, Balkanist.net still employs this devious tactic and only mentions the fake
report and never mentions the fact that it is annulled.

ADNAN OKTAR’S “SANITY” REPORT ISSUED BY THE GULHANE MILITARY
MEDICAL ACADEMY.

http://psychologicalwarfaremethods.com/adnan-oktars-sanity-report-issued-by-the-
gulhane-military-medical-academy/#.UOESWxyhDhI

10) Response to allegations based on monetary considerations against
members of the SRF

The claims made by Balkanist.net regarding SRF members’ attitude toward their
families are based on atrocious slanders. Only 4-5 families, whose names are included
in the evidence files of the case concerned and known to be supported by Alleged
Ergenekon Terror Organization members, voiced the slanders produced by this alleged
terror organization through various speculations. They tried to affect the judgment
and waged negative propaganda against the SRF community.

In order to see the respect and love of SRF members for their families, one should
consider the deep convictions of HUNDREDS of families who explicitly express their
views and love for Mr. Oktar and the SRF community rather than a mere 4-5 families
supported by the Alleged Ergenekon Terror Organization. Hundreds of families express
their happiness at how Mr. Oktar educated their children while growing up as devout
individuals possessed of moral perfection and state that their children are always their
greatest supporters and helpers, including in times of hardship and sickness.

The claim that “families provide money for the community" is another consequence of
the provocation carried out by people from the alleged organization. This claim, which
is intended to influence the court and cause indighation among the public, has not a
single solid piece of evidence behind it. This claim has been utterly disproved by the
testimonies before the court given by 4 people whose names are mentioned in the


http://psychologicalwarfaremethods.com/adnan-oktars-sanity-report-issued-by-the-gulhane-military-medical-academy/
http://psychologicalwarfaremethods.com/adnan-oktars-sanity-report-issued-by-the-gulhane-military-medical-academy/
http://psychologicalwarfaremethods.com/adnan-oktars-sanity-report-issued-by-the-gulhane-military-medical-academy/#.U0E5WxyhDhI
http://psychologicalwarfaremethods.com/adnan-oktars-sanity-report-issued-by-the-gulhane-military-medical-academy/#.U0E5WxyhDhI

SRF case indictment. There are no witnesses, or complainants or aggrieved parties on
this subject.

Furthermore, members of the SRF community are generally married people, 40-45
years old, with regular family and business lives. All are graduates of prominent
Turkish and foreign universities who have successful professional lives. This claim
made against them is unbecoming to their personalities and life styles. This aside,
considering their financial situations, it is clear that they would never need something
like that.

In addition, as can also be seen from the statements by the families, these families
receive financial assistance from their children. As a requisite of our religion, all
members of the SRF circle regard their families as sacred and show them great
respect and love. Consequently, such claims are completely false and are based on
improper speculations.

RESPONSES FROM FAMILIES OF THE MEMBERS OF SRF COMMUNITY TO
CERTAIN FAMILIES MAKING GROUNDLESS ALLEGATIONS.

http://psychologicalwarfaremethods.com/responses-from-families-of-the-
members-of-bav-community-to-families-making-groundless-
allegations/#.UOEZURyhDh]

11) Baseless Allegations against Adnan Oktar and His Group of Friends:

Another of the groundless claims made against Mr. Oktar and his colleagues in the

28th February process in Turkey is regarding their so-called “hierarchical structure.”
The fact is that Mr. Oktar and his colleagues are a group of friends based around love
and friendship. This claim, made as part of psychological operations against Mr. Oktar,
has also been disproved in court.

Mr. Oktar is not the leader, sheikh or hodja of a religious congregation. He has stated
this many times on television programs in which he takes part. He is a writer and a
man of ideas. The people around him are not his “disciples” or his "men”, but
educated, grown-up people with their own professions and social lives. The fact that
these people like Mr. Oktar or support his ideas does not mean that they are one
community. At most, they may be regarded as a group sharing some ideas.

12) Balkanist.net Attempted to Show the Cocaine Conspiracy against Mr.
Adnan Oktar, Which Was Disproved by Judicial Authorities, As If It Was the
Truth:

Balkanist.net has raised the subject of a plot against Adnan Oktar that occurred
several years ago, of which Mr. Oktar was acquitted in court, trying to make it look
like a fact. This was the cocaine plot.

Although the cocaine conspiracy against Mr. Oktar set up by the Alleged Ergenekon
Terror Organization was exposed by judicial bodies and shown to bear no truth, the
plot has once again been raised by this web site as if it were genuine fact. The fact is
that the cocaine conspiracy against Mr. Oktar is an indication of what the Alleged
Ergenekon Organization, with its materialist and Darwinist ideology, is capable of
solely because of its unease at the spread of Adnan Oktar’s national and spiritual
values.

In the middle of 1991, Adnan Oktar and a few colleagues were detained in Izmir with
no grounds being provided. He was later transferred to the Istanbul Security
Department, where he was held for 72 hours. At the end of 72 hours he was sent to


http://psychologicalwarfaremethods.com/responses-from-families-of-the-members-of-bav-community-to-families-making-groundless-allegations/#.U0E7URyhDhJ
http://psychologicalwarfaremethods.com/responses-from-families-of-the-members-of-bav-community-to-families-making-groundless-allegations/#.U0E7URyhDhJ
http://psychologicalwarfaremethods.com/responses-from-families-of-the-members-of-bav-community-to-families-making-groundless-allegations/#.U0E7URyhDhJ

the Forensic Medicine Institution for a cocaine test. It was then announced that a
large quantity of a cocaine side-product had been found in his blood. If the
enormous amount of cocaine allegedly extracted from Adnan Oktar’s blood
had been ingested more than 72 hours before, it would have killed him. This
shows that this amount of cocaine had entered his body shortly before, within the
previous 72 hours, in other words while he was in detention. In other words, the
cocaine had been mixed in with his food while he was detained at the
Security Department.

It emerged through reports from 20 foreign forensic medicine institutions and from an
official report from the Turkish Forensic Medicine Institution that this was a plot
against him, and the court acquitted him, saying the whole thing was a
conspiracy. This incident shows the kind of plan set in motion by some sinister
forces wishing to hinder Adnan Oktar’s activities and just what they are capable of.

PSYCHOLOGICAL WAR TECHNIQUES EMPLOYED IN THE COCAINE PLOT
AGAINST ADNAN OKTAR.

http://psychologicalwarfaremethods.com/psychological-war-techniques-
employed-in-the-cocaine-plot-against-adnan-oktar/#.UOE9HhyhDhI

13) The Allegation That Cocaine Is Widely Used in the Group Is Totally
Unfounded

This, like all the other claims carried on the site, is another fantastical allegation that
is completely untrue, is based on no evidence or information, and was made for the
first time by Balkanist.net. Mr. Oktar frequently emphasizes on TV programs on which
he appears and in conversations with friends that cigarettes and alcohol are harmful,
and explains that he is opposed to everything that is bad for health. Therefore, such a
claim can only be the result of deliberate distortion on the part of Balkanist.net.

14) The only evidence behind the allegation of blackmail based on the use of
hidden cameras that appears in the indictment is false statements. No other
evidence exists.

The Balkanist.net web site also contains accounts based solely on false statements
written by the police and signed under duress while under detention, which therefore
have no legal bearing. These imaginary accounts refer to “well-known people being
blackmailed by the use of hidden cameras” and to “threats being made against these
people.”

First of all, in 1999, 45 homes were raided simultaneously at 03:00 am in a move
against the SRF. The homes were searched for several hours, but NOT A SINGLE
SECRET RECORD or any other violation of the law WAS FOUND. The imputations that
appeared, illegally, in the press were part of a smear campaign against the SRF
community.

The court possessed not a single piece of evidence to support the claims in question.
The reasoned opinion in favor of acquittal issued twice by the prosecutor was based
on the fact that THERE WAS NOT A SINGLE PIECE OF EVIDENCE TO SUPPORT THESE
or any other accusation, and the prosecutor made this clear in these opinions. The
verdicts of acquittal and dismissal of proceedings given by the Courts and public
prosecutors totally disprove this claim.

These claims, which are in the court file BUT ARE NOT SUPPORTED EVEN BY A SINGLE
PIECE OF SOLID EVIDENCE, are based only on the testimonies signhed under
duress and torture by the SRF members tried and taken under custody as a result


http://psychologicalwarfaremethods.com/psychological-war-techniques-employed-in-the-cocaine-plot-against-adnan-oktar/
http://psychologicalwarfaremethods.com/psychological-war-techniques-employed-in-the-cocaine-plot-against-adnan-oktar/
http://psychologicalwarfaremethods.com/psychological-war-techniques-employed-in-the-cocaine-plot-against-adnan-oktar/#.U0E9HhyhDhI
http://psychologicalwarfaremethods.com/psychological-war-techniques-employed-in-the-cocaine-plot-against-adnan-oktar/#.U0E9HhyhDhI

of the plots hatched by the Alleged Ergenekon Terror Organization in 1999. (There
are 18 Forensic Medicine reports to the effect that members of the SRF were
tortured in detention. It has been confirmed by court decision that SRF
member Emre Calikoglu was tortured. Besides, security officials of the time
are still on trial for torture, with prosecutors demanding sentences of 216
years for each.)

According to the law, statements signed under torture and in the absence of
advocates are utterly invalid. However, the penalty imposed on the SRF case was
based on these invalid statements taken by the police.

At the end of the judicial process based on these false testimonies the guilty verdict
handed down by the court was OVERTURNED by the Supreme Court of Appeals on
28.12.2009 because of the legal errors it contained.

The guilty verdict and 3-year sentence handed down in 2008 to Adnan Oktar and
various members of the SRF community was actually appealed by the prosecutor,
on the grounds of totally improper practice and statements taken and signed
at the Security Directorate under duress and in the absence of a lawyer, and
which were therefore legally inadmissible.

The prosecutor also stated there had been various errors of law and practice
committed. He TWICE REQUESTED ACQUITTAL during the court proceedings on the
grounds that THERE WAS NO EVIDENCE AGAINST THE DEFENDANTS AND OF THE
PROCEDURAL ERRORS COMMITTED BY THE COURT. He also APPEALED AGAINST THE
SENTENCE following the ruling. We have complete respect for the court, but this state
of affairs is significant in that it showed that the ruling should again be considered by
the judicial authorities. Indeed, the Supreme Court of Appeals took this up straight
away and OVERTURNED the ruling, citing 5 separate legal violations.

The Balkanist.net web site carries a detailed description of accusations based solely
on false statements. The way that the site presents such utter fabrications, devoid of
any supporting legal evidence or witnesses, to its readers as if they were true facts is
a clear sign of prejudiced behavior.

15) The Baseless Nature of the Allegations Concerning Ebru Simsek:

The fact that allegations made by the individual called Ebru Simsek against Mr. Oktar
and the SRF community are utterly false has been established by a number of court
rulings. Nonetheless, these total fabrications are constantly reiterated by circles
opposed to the intellectual activities of the SRF.

Judicial rulings showing that all of Ebru Simsek’s claims are slanders:

1. The Chief Prosecutor’s Office’s considered acquittal opinion showing that Ebru
Simsek’s allegations in Case No. 2006/26, an extension of the SRF case, were
slanders and the VERDICT OF ACQUITTAL No. 2007/7 dated 22.01.2007 by the
Istanbul 2nd High Criminal Court.

2. The Istanbul Chief Prosecutor’s Office’s VERDICT OF NON-PROSECUTION of
Ebru Simsek's fantastical claims (in 1999) under ruling No. 96/9848 Hz - 99/8409 K.
dated 12.08.1999.

3. The Istanbul Chief Prosecutor’s Office’'s VERDICT OF NON-PROSECUTION No.
05/27549 Hz. - 05/12003 K. dated 18.10.2005.

4. The Istanbul Public Prosecutor’s Office’s verdict of non-prosecution No. 02/60013
Hz. - 02/18838 K. dated 31.12.2002 and the Beyoglu 3rd High Criminal Court’s



VERDICT OF REFUSAL OF OBJECTION No. 03/458 Mut. dated 28.04.2003
regarding the refusal of objection against the former.

5. The Istanbul Chief Public Prosecutor’s Office’s verdict of non-prosecution No.
02/39606 Hz. - 03/8860 K. dated 30.06.2003 and the Beyoglu 2nd High Criminal
Court’s VERDICT OF REFUSAL OF OBJECTION No. 03/333 Mut. dated 03.10.2003
regarding the refusal of objection against the former.

6. The Bagcilar Public Prosecutor’s Office’s verdict of non-prosecution No. 02/21669
Hz. - 03/6120 K. dated 15.10.2003 and the Eyup 2nd High Criminal Court’s VERDICT
OF REFUSAL OF OBJECTION No. 03/894 D.Is. dated 02.01.2004 regarding the
refusal of objection against the former.

7. The Uskudar Chief Public Prosecutor’s Office’s verdict of non-prosecution No.
04/7693 Hz. - 04/4749 K. dated 01.07.2004 and the Kadikoy 2nd High Criminal
Court’'s VERDICT OF REFUSAL OF OBJECTION No. 04/437 Mut. dated 09.09.2004
regarding the refusal of objection against the former.

8. The Istanbul Chief Public Prosecutor’s Office’s VERDICT OF REFUSAL OF
OBJECTION No. 05/51724 Hz. - 06/2432 K. dated 27.03.2006.

9. The Istanbul Chief Public Prosecutor’s Office’'s VERDICT OF REFUSAL OF
OBJECTION No. 05/51725 Hz.

10. Following the known images of Ebru Simsek in the press, an Istanbul University
Medical School Department of Forensic Medicine expert carried out an inquiry in which
IT WAS ESTABLISHED UNDER REPORT No. 2005/127765 dated 21.10.2005
that Ebru Simsek’s claims were merely slanders.

11. Istanbul 2nd High Criminal Court had the home in the allegations of Ebru Simsek
and the home in the images examined by an official expert, accompanied by the court
judges. This expert report revealed that THE HOME IN THE IMAGES DEFINITELY
DID NOT BELONG TO THE SRF MEMBER.

12. Filiz Karatas, who shared a house with Ebru Simsek at the time she began issuing
slanders against the SRF members, gave a witness statement to the court in Istanbul
2nd High Criminal Court file No. 04/337 E. on 09.12.2004 and said that the SRF
members were uninvolved in the matter and THAT THEY HAD MADE THIS
IMAGINARY ALLEGATION TOGETHER TO SLANDER THE SRF.

13. Ten separate criminal complaints brought by those slandered by Ebru Simsek
were examined by 10 different public prosecutors from different offices; these
prosecutors concluded, as a result of their investigations, that Ebru Simsek’s claims
were slanderous.

16) The Allegation that the “"Court System Has Been Misused” is Baseless;
the Rights Given to All Citizens under Turkish Law Have Been Brought to
Bear:

Another claim on the web site in question is the unfounded allegation that plaintiffs
were wronged by defamation lawsuits. Yet everything that happened took place in full
public view. Despite the existence of dozens of court rulings that all the allegations
were mendacious, Ebru Simsek persisted in making these false allegations against
members of the SRF and Mr. Oktar. As a result, Mr. Oktar and the other victims of this
slander then took action to protect their own personal rights. That is why the
defamation lawsuits filed against Ebru Simsek are not misuse of the law but the use



of right bestowed on all citizens under Turkish law. The fact that the courts agreed to
hear the claims is proof they are not a misuse of the law.

17) The Claim regarding the Caddisfly in the Atlas of Creation:

The widely known evolutionist Richard Dawkins highlighted the photograph of a
caddisfly in Mr. Adnan Oktar’s opus the Atlas of Creation, which caused great impact
all around the world, as a great discovery. However, this is a photograph of a model
deliberately included in the book by Mr. Oktar. Whether the photograph is of a model
or not does not alter the fact that this living creature is still alive in our day.

Desperate, at a loss for words and anguished in the face of the extraordinary evidence
for Creation in the magnificent Atlas of Creation that invalidates evolution, Dawkins
takes every opportunity to bring up this photograph of a model deliberately included
by the author in the book as if it were a great discovery. By this attitude Dawkins
embodies the pathetic situation in which Darwinism finds itself. The caddisfly is living
in our time with the same appearance as possessed by fossils dating back millions of
years. In other words, it has not undergone any changes. That is why Dawkins feels
SO upset.

https://www.harunyahya.info/en/articles/responses-to-groundless-claims-concerning-mr-adnan-oktar-on-the-
balkanistnet-web-site



https://www.harunyahya.info/en/articles/responses-to-groundless-claims-concerning-mr-adnan-oktar-on-the-balkanistnet-web-site
https://www.harunyahya.info/en/articles/responses-to-groundless-claims-concerning-mr-adnan-oktar-on-the-balkanistnet-web-site

